Shaping en Carving
Van idee tot realisatie
Er gaat heel wat vooraf aan het installeren van een waterpark, of een object.
We ontwerpen alles zelf aan “de tekentafel”.
Onze belangrijkste ontwerper is mededirecteur Yan Wolff. Hij weet als geen ander hoe je een idee vormgeeft.

Fase 1
Fase 2
Fase 3



Samen met de klant gaan we kijken wat de mogelijkheden en wensen zijn voor het te ontwerpen waterpark. We kijken naar de omgeving, bespreken wat het thema wordt, en maken dan een 2D, of een 3D ontwerp. Het liefst meten we op locatie zelf alles in.
Na goedkeuring, van de opdrachtgever, gaat het ontwerp naar de afdeling vormgeving. Daar wordt uit schuim een object gemaakt door een van onze Shapers. Onze Shapers, zijn eigenlijk kunstenaars.
Vervolgens gaat het schuimobject naar de afdeling polyester. Van hars en glas wordt een laag polyester gemaakt over het schuim object. Dit is erg specialistisch werk. Gelukkig beschikt Zephir-objects over gespecialiseerde vakmensen. Deze vinden we trouwens in het hele bedrijf.
Fase 4

Nadat het object voorzien is van een, of meerdere lagen polyester, gaat het naar onze decoratie afdeling.
Als laatste geven zij het object een glanzende topcoat. Decoreren is specialistisch werk, en ook op deze afdeling werken vakmensen!
Fase 5

Vervolgens gaan alle objecten na goedkeuring van de design-, en verkoopafdeling op transport naar de klant. Meestal krijgt de klant ook de mogelijkheid om tussentijds in onze werkplaats te komen kijken. Zo kunnen we met elkaar iets moois creëren, en is iedereen tevreden met het eindresultaat.
Fase 6

Wij installeren vaak zelf, zodat alles tot in de puntjes verzorgd is. Desgewenst levert Zephir-objects het technisch rapport aan, zodat we ook de keuring kunnen inplannen.
We kunnen dan ook volmondig zeggen; Bij Zephir- objects, doen we waar we goed in zijn!
